By Stefania / February 13, 2018

Badania na temat Randkowania Online

  •             Kto korzysta z portali randkowych?
         
             Badacze z Amsterdamu wystosowali  ankietę internetową, z której udział wzięło 367 holenderskich singli w wieku 18-60 lat.
                     
                 Najbardziej aktywni okazali się użytkownicy z grupy wiekowej 30-50 lat!
         
          Jednocześnie wyniki pokazują, że udzielanie się na portalach randkowych nie ma związku z  wykształceniem, czy poziomem dochodów.
  •  81% osób podaje fałszywe dane na temat swojego wzrostu, wagi i wieku. 
           
             Statystyki pokazują, że  kobiety podają o 3.8 kg mniejszą wagę, niż w rzeczywistości (sprawdzone w USA na podstawie danych z prawa jazdy). U mężczyzn kłamstwa nie wydają się, aż tak poważne – w kwestii wagi oszukują oni tylko o  1 kg, a w kwestii wzrostu – 1,27 cm, co wydaje się bardziej zwyczajnym przeoczeniem, niż zamierzonym zabiegiem.
               
                  Najmniej kłamstw pojawia się na szczęście w kwestii wieku!

  •  Ludzie, którzy mają w swoim profilu słowo miłość, mają dwa razy większe szanse na sukces w jej poszukiwaniu.

           Pewna zagraniczna strona internetowa przeprowadziła analizę słów zawartych w 1.2 mln profili użytkowników.

              Dla mężczyzn dodatkowo bardzo skuteczne okazały się słowa: „serce”, „dzieci”, „romantyczny” oraz „związek”.

  •  Mężczyźni spędzają 50% mniej czasu na czytaniu profili na portalach randkowych, niż kobiety.
           
              Badanie odbyło się w laboratorium z użyciem eyetrackera, który rejestruje podążanie wzroku osoby badanej podczas patrzenia na ekran. W wyniku tego wiemy też, że mężczyźni poświęcają 65% więcej czasu na przeglądanie zdjęć, niż kobiety. Taki wynik chyba nikogo jednak nie zaskakuje!

  • Przynależność do klasy społecznej, jako ważny czynnik dla użytkowników stron datingowych.

             Jeden z redaktorów BuzzFeed stworzył w ramach eksperymentu kopię Tindera ze zdjęciami pobranymi z internetu. Okazało się, że sztuczne profile osób, ukazujące przedstawicieli „klasy pracującej” były aprobowane 13% razy natomiast dla profili należących dla klasy średniej było to 36-39% razy.

  • 1/3 użytkowników nigdy nie spotyka się z ludźmi spotkanymi w sieci.

               Dane co prawda pochodzą z 2013 i wskazują na dużą poprawę w porównaniu z rokiem 2005.

              Randki online zdecydowanie zyskały zaufanie i aprobatę społeczną i tracą statusu tabu!

  • Kobiety, które nie piją alkoholu, otrzymują 24% mniej wiadomości, niż kobiety które od tego nie stronią.

              Dane portalu PlentyOfFish ogłosiło charakterystyki „najbardziej pożądanych singli w 2014”. 

             Kobiety dostają więcej wiadomości, jeśli: należą do kościoła katolickiego, posiadają psa, zarabiają więcej, niż 25 000$ rocznie oraz… nie mają dyplomu magistra.

                 Mężczyźni natomiast są bardziej popularni, jeśli są Chrześcijanami, brunetami, dobrze zarabiają oraz posiadają dyplom doktora.

  • 30% kobiet konsultuje zawartość swojego profilu z koleżanką. Wśród mężczyzn jest to tylko 16%.
                       
                  Nasza radą nieustannie jest skonsultowanie profilu ze znajomym przeciwnej płci.

  • Randki online pozwalają ludziom zaoszczędzić 6400$.
                 
                 Jeśli uważasz, że ludzie biorą ślub szybciej, dzięki korzystaniu z serwisów randkowych, powinieneś dojść także do wniosku – że pozwalają one zaoszczędzić ci trochę pieniędzy!

                  Grupa amerykańskich naukowców dowiodła, że pary, które nawiązały znajomość online, pobierają się średnio po 18.5 miesiąca, wówczas gdy te, które poznały się w sposób tradycyjny – czekają do ślubu średnio nawet 42 miesiące!
                 
               Ci sami badacze ustalili też, że pary w USA wydają na randki średnio 130$ na tydzień, co tworzy bilans: 12 803$ vs 23 660$.  Zakładając, że rachunki są równo podzielone, między obie osoby z pary – daje to około 6400 $ oszczędności PRZED ŚLUBEM na głowę ! W Polsce te zależności są zapewne proporcjonalne – do średniej wysokości pensji, cen na rynku oraz kursu dolara.

    Źródło: ACM Digital Library, CyberPsychology&Behaviour,  Psychological Science .

>